horsemanship.... <3

idag vart de ingen ridning utan vi körde lite horsemanship istället...
de gick toppen!!!!

jag körde bara igenom grunderna sen så släppte jag henne!!
Först gjorde jag stanna,backa... typ att hon ska stanna när jag stannar och så. sen typ backa är att hon ska backa, helst utan några svårigheter utan egentligen bara säga back och då hästen gör de. men Winnie måste man peta lite på bogen eller visa med kroppsspråket vad man vill!! de är jätte viktigt i horsemanship...

sen när jag känned mig nöjd med de vände jag henne!! de gick as bra<3

när jag skulle tillbaka till stallet släppte jag henne så hon fick följa efter mig.... de gick också super...







Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Design av Louise Noridn, sträng copyright!