Jag lever......

Japp.. och jag har några inlägg shemalaggt.. men vad dom handlar om är en hemliss.......
 
idag kom  alicia och ebba. vi tolkade, eller jag och ebba. Alicia red dugur med linnea vid sin sida. JAg ser VERKLIGEN hur dom, båda två, har utvecklas medan dom har ridit hos oss.. När de kom första gången tänkte jag " hur i hela världen ska de här gå ihop?" ebba visste inte ens vad volt eller paddock var... 
 
Nu efetr några veckor. Shiiit dehär tjejerna börjar kunna rida, påriktigt.. det är inte bara min, lollos och linneas förtjänst, utan även ridskolan. Men jag anser att man lär sig mer om man kan ta de lungt, i lugn och ro lixom.. 
 
Jag har valt att inte skrivit så mycket om ebba och alicia, för jag anser att de kanske inte vill att jag ska skriva på internet om hur dom rider. men jag har tagit mig friheten att gö de..
 
Idag så red jag och ebba åkte madrass,de var ass kallt..men vi uthärda de...
påväg hem fick winnie nå anfall att börja bocka. Jag ramlade fram på halsen för att jag var oförberdd och kolla hur de gick för ebba... Jag galopperade några meter så mrn sen gör jag valet att kasta mig av i snödrivan... Jahapp.. hur går de när man har foten kvar i stigbygeln? Jo, man blir släpad. Och de var precis de jag vart.. JAg vart släpad kanske 10-20 meter.. Sen fick jag ut foten.  Winnie springer iväg , till dugur.. Sen stannar..
de gick bra men jag fick lite ont i knät. Men de är sånt man få ta när man är ryttare..
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Design av Louise Noridn, sträng copyright!