Lite coola djur!

Hejhej!
Nu när jag nyss kommit hem satt jag mig och blädrade i lite petstidningar.
Där hittade jag lite coola djur som ni ska få snabb fakta om.
(Det finns flera olika sorters bladgroder...)
Namn: Baladgroda
Giftig: Nej men man kan lätt tro de av dem starka färgerna!
Bor: I centralamerika
Äter: Insekter
Namn: Spökdjuret
Giftig: Vet ej!
Bor: På öar i sydostasien
Äter: Insekter och små djur
Namn: Tukan
Giftig: Nej, kan dock atakera.
Bor: I syd- ochcentralamerika
Äter: Frukt
Namn: Lemur
Giftig: Nej
Äter: Mest bambu, gräs, löv och småfrukter.
Bor: På madagaskar
Det finns jätte mycket mer djur som jjag tycker är coola men dehär var dom jag hittade mest fakta om..♥



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Design av Louise Noridn, sträng copyright!